Рэгістрацыя камерцыйных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь

Замежныя інвестары маюць права ствараць у Беларусі камерцыйныя арганізацыі з любым аб'ёмам замежных інвестыцый і ў любых арганізацыйна-прававых формах, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, а менавіта ў форме:

  • унітарнага прадпрыемства (УП);
  • таварыства з абмежаванай адказнасцю (ТАА);
  • таварыства з дадатковай адказнасцю (ТДА);
  • акцыянернага таварыства (АТ): закрытага акцыянернага таварыства (ЗАТ) або адкрытага акцыянернага таварыства (ААТ).

Дзяржаўная рэгістрацыя камерцыйных арганізацый

Камерцыйная арганізацыя набывае правы юрыдычнай асобы з даты яе дзяржаўнай рэгістрацыі.

З 01.02.2009 г. у Рэспубліцы Беларусь уведзены заяўны прынцып рэгістрацыі камерцыйных арганізацый (за выключэннем рэгістрацыі банкаў і нябанкаўскіх крэдытна-фінансавых арганізацый)

Па агульнаму правілу органамі, якія ажыццяўляюць дзяржаўную рэгістрацыю камерцыйных арганізацый, якія з'яўляюцца абласныя выканаўчыя камітэты і Мінскі гарадскі выканаўчы камітэт. Такія арганізацыі як банкі, нябанкаўскія крэдытна-фінансавыя і страхавыя арганізацыі, арганізацыі, якія знаходзяцца на тэрыторыі свабодных эканамічных зон або на тэрыторыі Кітайска-Беларускага індустрыяльнага парку "Індустрыяльны парк " Вялікі камень", падлягаюць рэгістрацыі ў спецыяльна ўпаўнаважаных дзяржаўных органах і арганізацыях.

Статутны фонд камерцыйнай арганізацыі

Статутны фонд камерцыйнай арганізацыі аб'яўляецца ў беларускіх рублях і фарміруецца на працягу 1 года з даты дзяржаўнай рэгістрацыі камерцыйнай арганізацыі, калі меншы тэрмін фарміравання статутнага фонду не вызначаны статутам.

Пры ўнясенні ўкладу ў статутны фонд камерцыйнай арганізацыі ў замежнай валюце ў парадку, вызначаным заканадаўствам, яго пералік ажыццяўляецца па афіцыйным курсе беларускага рубля да адпаведнай замежнай валюты, устаноўленым Нацыянальным банкам на дату фактычнага ўнясення гэтага ўкладу.

Ўклады ў статутны фонд камерцыйнай арганізацый могуць быць унесены ў грашовай і / або неграшовай форме.

Неграшовыя ўклады заснавальнікаў (удзельнікаў) камерцыйнай арганізацыі падлягаюць ацэнцы, якая ажыццяўляецца ў адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь «аб ацэначнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь» ад 13.10.2006 г. № 615, а таксама экспертызе дакладнасці ацэнкі неграшовых укладаў, якая праводзіцца ў парадку, вызначаным Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь (пастанова № 173 ад 10.02.2011 г.). У выпадку правядзення незалежнай ацэнкі кошту ўносіцца ў статутны фонд камерцыйнай арганізацыі неграшовага ўкладу экспертыза дакладнасці гэтай ацэнкі не праводзіцца.

Маёмасць, што ўвозіцца удзельнікам для фарміравання статутнага фонду камерцыйнай арганізацыі, па агульнаму правілу не вызваляецца ад выплаты мытнай пошліны і абкладаецца падаткам на дабаўленую вартасць. Аднак, пры выкананні пэўных умоў магчымы льготны ўвоз вызначаных заканадаўствам тавараў у якасці ўкладу ў статутны фонд з вызваленнем ад выплаты ўвазных мытных пошлін. Такімі ўмовамі, у тым ліку, з'яўляюцца:

  • знаходжанне камерцыйнай арганізацыі на тэрыторыі сярэдніх, малых гарадскіх паселішчаў, сельскай мясцовасці Рэспублікі Беларусь;
  • ажыццяўленне гаспадарчай дзейнасці ў такім жа населеным пункце, знаходжанне ў такім населеным пункце асноўных сродкаў і работнікаў камерцыйнай арганізацыі;
  • ажыццяўленне гаспадарчай дзейнасці, якая падпадае пад паняцце «ўласная вытворчасць тавараў (работ, паслуг)», што пацвярджаецца спецыяльным сертыфікатам, што выдаецца Беларускай гандлёва-прамысловай палатай.

Алгарытм дзеянняў па рэгістрацыі камерцыйных арганізацый у Рэспубліцы Беларусь:

1
Прыняцце заснавальнікамі (заснавальнікам) рашэння аб стварэнні арганізацыі ў Рэспубліцы Беларусь
2
Выбар арганізацыйна-прававой формы
3
Ўзгадненне назвы
4
Пошук памяшкання, у якім будзе размяшчацца ствараная камерцыйная арганізацыя (юрыдычны адрас)
5
Фарміраванне органаў кіравання, зацвярджэнне і падпісанне дакументаў заснавальнікамі стваранай камерцыйнай арганізацыі
6
Падача дакументаў у рэгіструючы орган і дзяржаўная рэгістрацыя
7
Выраб друку
8
Афармленне працоўных адносін з кіраўніком і галоўным бухгалтарам
9
Адкрыццё разліковага рахунку ў банку
10
Заключэнне дагавора на дэпазітарнае і кансультацыйнае абслугоўванне. Рэгістрацыя акцый ў упаўнаважаным дзяржаўным органе

Атрыманне фінансавання

Кампаніі, якія рэалізуюць інвестыцыйныя праекты на тэрыторыі Беларусі, маюць доступ да розных крыніц знешняга фінансавання сваёй дзейнасці. Гэта можа быць як стандартнае банкаўскае крэдытаванне і іншыя банкаўскія прадукты ў лакальных банках і прадстаўніцтвах замежных банкаў у Беларусі, так і прыцягненне сродкаў міжнародных фінансавых інстытутаў, фондаў прамых інвестыцый, крэдытных замежных ліній.

У большасці выпадкаў кампаніі для фінансавання сваёй дзейнасці прыцягваюць крэдыты беларускіх банкаў пад заклад нерухомай маёмасці або іншых аб'ектаў асноўных сродкаў. Аднак пры рэалізацыі буйных інвестыцыйных праектаў неабходныя спецыяльныя інструменты і формы прыцягнення інвестыцый.

Міжнародныя фінансавыя інстытуты і інвестыцыйныя фонды працуюць з кампаніямі на беларускім рынку праз наступныя фінансавыя інструменты:

Прадастаўленне крэдытаў эксклюзіўна дзяржаўным арганізацыям (альбо пад гарантыі ўрада)

Права на атрыманне пазык такога тыпу маюць дзяржаўныя ўстановы пры гарантыях з боку дзяржавы, а таксама кампаніі, якія ажыццяўляюць інвестыцыйныя праекты, якія спрыяюць доўгатэрміновай эканамічнай і фінансавай стабільнасці краіны.

Прадастаўленне крэдытаў наўпрост прыватным і / або дзяржаўным прадпрыемствам
Прадастаўленне грантаў / тэхнічнай дапамогі
Інвестыцыі ў капітал прадпрыемстваў праз набыццё існуючых доляй/ акцый, удзел у дадатковай эмісіі, а таксама прадастаўленне камбінаваных схем фінансавання
Прадастаўленне звязаных крэдытаў дзяржаўным / прыватным прадпрыемствам.

Як правіла, з дадатковымі патрабаваннямі да пазычальніку (напрыклад, наяўнасць абавязковага кантракту з фірмай краіны-крэдытора)

Разам з фінансаваннем, міжнародныя фінансавыя інстытуты прадастаўляюць кампаніям доступ да новых тэхналогіях, аказваюць дапамогу ў распрацоўцы стратэгіі вядзення бізнесу, ўкараняюць у кампаніі міжнародныя стандарты карпаратыўнага кіравання.

Шэраг замежных дзяржаў праз свае фінансавыя ўстановы падаюць мэтавае фінансаванне пазычальнікаў. Скарыстацца замежнай крэдытнай лініяй магчыма як наўпрост, так і праз беларускія банкі-партнёры, пры ўмове захавання пэўных умоў.

Практычныя рэкамендацыі для прадпрымальнікаў

Дапаможнік малы бізнес з вынікам 2017 (PDF дакумент / 17.28 MB)

Метадычныя рэкамендацыі па ажыццяўленні суб'ектамі гаспадарання дзейнасці па прадастаўленні паслуг па перавозках пасажыраў і багажу аўтамабільным транспартам (за выключэннем ажыццяўлення такіх перавозак у рэгулярных зносінах, а таксама для забеспячэння ўласных патрэб юрыдычных асоб, індывідуальных прадпрымальнікаў) (Мінтранс) (PDF дакумент/121.38 KB)

Метадычныя рэкамендацыі для суб'ектаў гаспадарання малога і сярэдняга бізнесу, якія ажыццяўляюць вытворчасць тары і ўпакоўкі, па выкананні патрабаванняў тэхнічных рэгламентаў Мытнага саюза і Еўразійскага эканамічнага саюза (Дзяржстандарт) (PDF дакумент / 303.33 KB)

Растлумачэнне Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь і Міністэрства ўнутраных спраў Рэспублікі Беларусь асобных палажэнняў Дэкрэта № 7 (PPT файл / 797 KB)

Асноўныя змены, якія тычацца падатковага заканадаўства (МПЗ)  

Рэкамендацыі па пацвярджэнню адпаведнасці прадукцыі лёгкай прамысловасці тэхнічным рэгламентам (PDF дакумент / 142.39 KB)

Метадычныя рэкамендацыі па ажыццяўленні суб'ектамі гаспадарання дзейнасці па вытворчасці тэкстыльных матэрыялаў, швейных вырабаў,вытворчасці адзення, скуры, вырабаў са скуры, у тым ліку абутку ў Рэспубліцы Беларусь (PDF дакумент / 168.62 KB)

Метадычныя рэкамендацыі па ажыццяўленні суб'ектамі гаспадарання турыстычнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь (PDF дакумент / 100.78 KB)

Парадак дзеянняў суб'екта гаспадарання пры арганізацыі рознічнага гандлю ў гандлёвым аб'екце ў адпаведнасці з нормамі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 "аб развіцці прадпрымальніцтва" (сакавік) (PPTX файл / 71.12 KB)

Парадак дзеянняў суб'екта гаспадарання пры адкрыцці аб'екта бытавога абслугоўвання спажыўцоў у адпаведнасці з Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 "аб развіцці прадпрымальніцтва" (сакавік) (PPTX файл / 63.6 KB)

Парадак дзеянняў суб'екта гаспадарання ў мэтах арганізацыі работы аб'екта грамадскага харчавання ў адпаведнасці з нормамі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 23 лістапада 2017 г. № 7 "аб развіцці прадпрымальніцтва" (сакавік) (PPTX файл / 84.33 KB)

Метадычныя рэкамендацыі па ажыццяўленню суб'ектамі гаспадарання вытворчасці будаўнічых матэрыялаў і вырабаў  

Метадычныя рэкамендацыі па ажыццяўленні суб'ектамі гаспадарання турыстычнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь (МСиТ)

Метадычныя рэкамендацыі па вытворчасці харчовай прадукцыі, за выключэннем вытворчасці алкагольнай прадукцыі (Белдзяржхарчпрам) (PDF дакумент / 632.31 KB)